Var ärlig mot flyttfirman

Var ärlig mot flyttfirman

Var ärlig mot flyttfirman!

Ibland verkar det som om att det bara är flyttfirman som har skyldigheter.
Men det är också viktigt att kunden är ärlig mot flyttfirman.
Kommer flyttfirman lite försent då vill kund ha rabatt osv.

En flyttfirma berättar följande.

Vi hade satt ut ett fast pris på ett bestämt antal föremål som var beskrivna i ett mejl.
Det ser ju alltid mindre ut när det står i ett mejl så när vi kom till kunden så tyckte vi att han hade fått ett bra pris.

Det första kunden sa när vi kom till bostaden var att vi kunde börja med ett visst möblemang och pekade på några möbler.
Jag som var med sa att vi vill titta runt först så att vi vet hur vi skall packa in det i bilen på bästa sätt.

När vi kom till ett av sovrummen så var det 2 sängar där med motorer, och dom var tunga.
Detta hade kunden inte meddelat utan bara sagt att det var 2 sängar med.
Jag meddelade kunden att eftersom sängarna väger över 80 kilo.
Och då är det så att det tillkommer ett visst belopp för tung lyft som det kallas.

Kunde säger då “Jag har pratat med ######## på firman och har fått ett fasat pris”.
Jag förklarar att han inte hade sagt att det var motorer i sängarna och att dom därför vägde över 80 kilo.

Men han stod på sig och tyckte att det var det priset som flyttfirman hade kommit överens.
Detta trots att han inte hade nämnt vikten på sängarna.

Dom två flyttkillarna gör då så att dom går därifrån och tackar för sig.

Ärligheten är viktig för kund och firman

Det är ju tyvärr så att det inte bara är flyttfirman som har skyldigheter utan även kunden.
Kunden måste vara ärlig i sin beskrivning och väger något över 80 kilo så måste kunden absolut tala om det.

En ärlig flyttfirma som vi har upptäckt är Lågprisflytt Göteborg
Tillbaks till startsidan