Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 2494 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php:2494) in /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 535 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php:2494) in /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 543 Kundens ansvar vid flytt. Flyttskola förklarar vad som gäller vid flytt.

Kundens ansvar vid flytt med flyttfirma.

Kundens ansvar vid flytt med flyttfirma.

Kundens ansvar vid flytt med flyttfirma.

Kundens ansvar vid flytt är större än vad många kunder tycks tro.
Det händer att kunder bokar upp en flytt och sedan inte alls vet vad som gäller.

Det kan hända att kunden inte hör att det är 30 minuters fram och tillbakakrningsavgift tex.
Och då säger kanske kunden. ”Det har ni inte talat om för mig”.
Men det är faktiskt kundens ansvar att ta reda på vad som gäller.

Man kan inte som flyttfirma tala om allt vad som gäller i samband med flytt.
Jag menar händer en skada på något så skall man då ha talat om det innan om vad som gäller i samband med det?
Eller att flyttkillarna har rätt att ta paus var 40 minut bara för att flyttbranschen är ett hårt jobb.

Nu tar inte alla flyttkillar paus var 40 minut.
Men vi har själva varigt med om att kunder har gnällt när killarna vill köpa sig en dricka.
Transportledaren talade då om för kunden har flyttpersonalen har rätt att ta en paus.

Och då svarade kunden att ”det har ni inte förklarat för mig”.
Nej det har jag inte.
Jag har inte heller förklarat att dom kommer att parkera framför din port. att dom kommer att bära upp möblerna dit du vill ha dom.

Jag har inte heller sagt att dom kommer att ställa in sakerna i bilen så att dom står tryggt och stabilt.
Det är mycket jag inte har talat om.
Skall jag tala om allt du behöver veta som kund så får du avvara en timma eller två.
Jag tror inte att någon kund vill det.

Inte undanhålla viktig fakta för flyttkunden.

En seriös flyttfirma säger dom nödvändigaste sakerna som tex fram och tillbakakörningsavgift.
Att det tillkommer deposition på flyttkartonger tex, även om självaste uthyrningen av flyttkartongerna är gratis.
Men även har har vi hört stora seriösa flyttfirmor som inte nämner det.

Visst kan man glömma ibland.
Men en stor seriös flyttfirma borde ha bättre koll på sina kunder och kunna uttrycka vad som gäller i samband med flytt och utlåning av flyttkartonger.

Läs även beställa flytt som förklarar hur man enkelt beställer flytt och vad som efterfrågas.

1000 flytt hyr ut flyttkartonger och har väldigt bra service, dessutom bra öppettider , dagligen 08,00-23,00