Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 2494 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php:2494) in /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 535 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php:2494) in /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 543 Kundbemötande, hur du beter dig mot kunden i samband med flytt.

Kundbemötande

Kundbemötande när du möter kunden!

När ni kommer fram till kunden så är det alltid viktigt att komma i tid.
Skulle ni veta med er att ni inte hinner fram i tid så ring gärna kunden och tala om när ni kommer.

Kundbemötande med kund för flytt

Kundbemötande är viktigt för en trevlig början på flytten.

Detta gör att kunden slipper ringa till er och söka fram numret och bli stressad.

När ni väl är framme så om ni är försenade så be om ursäkt för det.
Hälsa på kunden.
Titta på klockan så att ni mins vilken tid ni var hos kunden.
Säg gärna tiden till arbetskollegan så att ni är två som kommer ihåg tiden.
Eller anteckna det på eran ordersedel så är det antecknat och då gör det inget om ni glömmer bort tiden.
Fråga kunden hur mycket det är som skall med.
Det som inte skall med se till att alla som arbetar vet vad det är så att ni slipper fråga flera gånger.
Lägg ev det som inte skall med på en speciell plats så att det är lättare att komma ihåg.

Service vid kundbemötande vid flytt

Fråga om det finns källare/garage eller vind som skall med.
Skulle kunden nu vilje ge er nycklarna så att ni kan jobba i fred, så tala då om för kunden att det är kundens ansvar att allt som skall med verkligen kommer med.
Dvs om ni skulle missa att ta med något så är det kundens ansvar ifall kunden inte är med.

Är det större föremål så kan det vara besvärligt för kunden att själva ta med ev kvarglömda saker.
Ring då gärna kund och fråga om det skall med eller inte.

Om kund vill att ni monterar ner saker så påminn att det görs på kundens ansvar.
För normalt så monterar kunden ner saker som sitter fastskruvade.

Glöm inte att fråga om adressen kunden flyttar till.
Även om adressen är nerskriven så är det bra att dubbelkolla.
Fråga kunden om kunden kommer att vara med på lossningen.
Tala i så fall om ungefär hur lång tid det tar att packa ner sakerna.
Tänk på att det tar längre tid att packa ner bohaget än vad man tror, så lägg gärna på någon halvtimma för att vara säker.

Flyttfirman MR Flytt är kända för att ha bra kundbemötande.
Men vi på Flyttfirmor Göteborg vet att alla flyttfirmor som vi listar är duktiga och bra att ha att göra med när det gäller kundbemötande.
Vi skriver även om personal och om att söka jobb inom flytt här.
En flyttfirma som ofta söker personal är 031 flytt helst då att man kan yrket.
Eller att man har körkort och kan läras upp.

Här hittar  ni godkända och duktiga flyttfirmor i Göteborg som gör bra jobb till vettiga priser.