Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 2494 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php:2494) in /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 535 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php:2494) in /customers/8/7/a/flyttfirmorgoteborg.se/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 543 Flyttdagen, behöver jag vara med då? Flyttskolan Göteborg - svarar

Flyttdagen! Behöver jag vara med?

Flyttdagen

Lågprisflytt under flyttdagen efter en lyckad upphandling

Flyttdagen är den nervösa dagen för er kanske? Men så behöver det absolut inte bli.
Med bra förberedelse och genom att titta igenom Flyttfirmor Göteborgs inlägg och flyttskola.
Som kund behöver ni absolut inte vara med under flyttdagen.

Men det underlättar eftersom du vet att rätt saker kommer med under flytten.
Och likadant när man lastar in i det nya boendet.
Då kan kunden säga var saker skall stå.

Man vet att allt som skall med verkligen kommer med.
Eller om flyttfirmans killar behöver ställa någon fråga.
För är man inte med själv så får man förbereda bra.

Då är det bra om man är med antingen någon dag innan och går igenom vad som skall med.
Eller så är man med lite precis när flyttkillarna kommer och går igenom vad som skall med.
Men det är alltid kundens ansvar att rätt saker kommer med och att det som skall med verkligen kommer med under flyttdagen.

Detta brukar dock inte vara några problem och i värsta fall så kan flyttkillarna även ha telefonkontakt.
Då kan dom ringa dig om det är något som dom undrar över.

Bra förberedelser inför flyttdagen

När det gäller att flytta in så är det förstås bra ifall kunden är med och säger vad saker skall stå någonstans.
Då ställer flyttkillarna sakerna på plats och skulle något ställas fel så säg bara till så ändrar dom på det.

I värsta fall så kan man bara säga åt flyttkillarna att ställa sakerna så bra som möjligt.
Eller ev rita upp en enkel karta över dom stora föremålen.

Det händer att flyttfirmorna får nycklarna och sedan säger kunden till att man skall flytta allt under flyttdagen.
Då brukar vi fråga om just saker som gardinstänger skall med.

Om källare eller vind finns, cyklar eller liknande.
Sedan så får kund tillbaks nycklar samma dag eller senare i samband med betalning.
Städning göres även om kund önskar det på den gamla adressen.

Om ni inte är med under självaste flytten på flyttdagen!

  • Tala om detta för flyttfirman innan.
  • Märk ev upp saker som inte skall med.
  • Detta är extra viktigt om det inte tydligt framstår vad som skall med och inte.
  • Det går även att lägga saker som inte skall med i ett hörn, eller annat rum.
  • Se till att flyttkillarna har ditt mobilnummer.
  • Se till att vara anträffbar, eller kolla telefonen emellanåt.
  • Sms,a gärna om du får ett samtal och inte kan svara, tala om ungefär när du kan återkomma.
  • Tänk på att det är ditt ansvar attt allt som skall med verkligen kommer med.
  • Skulle flyttkillarna trots allt missa något, då är det tyvärr kundens ansvar.
  • Ring firman, och säg att du vill ha ett bra pris på det som dom eller du glömt.

Svar från transportledare Lågprisflytt Göteborg

Och här hittar ni bra och billiga flyttfirmor i Göteborg och dess närhet.